Posted by Sanne van den Brandt & filed under blogs, Gezondheid.

Magnesium is voor iedereen een belangrijk mineraal, en zeker voor studenten. Voor hen is het belangrijk om regelmatig te ontspannen. Ook is het prettig wanneer studenten zonder stress aan belangrijke opdrachten kunnen werken en examens af kunnen leggen. Magnesium helpt hierbij. Wat doet magnesium? Waaraan herken je een magnesiumtekort? En hoe vul je dit aan?

 

Minder stress

Magnesium heeft een belangrijke invloed op zowel onze lichamelijke als onze geestelijke gezondheid. Het zorgt namelijk voor een sterk zenuwstelsel en beschermt tegen teveel stress. Dit laatste is belangrijk om op school goede resultaten te kunnen behalen. Wetenschappelijke onderzoeken tonen aan dat voldoende magnesium beschermt tegen stress. Dit mineraal is zelfs in staat stress te voorkomen. Daarom is het voor studenten de moeite waard om hun magnesiumreserve op peil te houden.

 

Een beter geheugen

Van magnesium is ook bekend dat het het geheugen versterkt en verbetert. En wat geeft studenten nu meer garantie op succes dan een goed geheugen? Dit mineraal verbetert zowel ons werk- als ons korte-en langetermijngeheugen. Ook helpt het tegen geheugenverlies en black outs. Wat kan een student zich nog meer wensen?

 

De symptomen van een magnesiumtekort

Het is dus voor ons allemaal belangrijk om de symptomen van magnesiumtekort op tijd te herkennen. Dat zijn met name:

  • Inslaapproblemen en slecht slapen;
  • Hoofdpijn en migraine;
  • Slechte spijsvertering en darmklachten;
  • Stress en depressie;
  • Spier- en gewrichtspijn;
  • Stijve spieren;
  • Gebrek aan energie en (chronische) vermoeidheid;
  • Rusteloze benen;
  • Hartritmestoornissen;
  • Huidproblemen (vooral jeuk en een schilferige huid);
  • Overgang.

 

Magnesium aanvullen met voedingssupplementen

We vinden magnesium in beperkte mate terug in verse groenten en graanproducten. Daarnaast bevindt dit mineraal zich ook in vlees en zuivelproducten. Je magnesiumvoorraad aanvullen doe je dus best met een combinatie van gezonde en natuurlijke voeding. Ook goede voedingssupplementen kunnen helpen. Jij wilt toch ook je magnesiumvoorraad aanvullen en zo goede schoolresultaten boeken?

 

Wil jij graag meer informatie over een magnesiumtekort en over hoe je dit kunt aanvullen? Lees dan de hele blog op BYFIT.

 

magnesium
Bewaar deze info voor later:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *