Posted by Rosa Kuijpers & filed under opmerkelijk, tips & trucs, toekomst.

Mentale kracht en weerbaarheid zijn cruciaal voor succes in jouw verdere loopbaan en in jouw leven. Niet alleen fysieke kracht vraagt om discipline en herhaling, maar ook mentale kracht. Mentale kracht lijkt in veel aspecten op spierkracht. Beide kun je versterken door middel van trainen. Echter, waar je voor het trainen van fysieke kracht naar de sportschool moet, heb je voor mentale kracht andere trainingsvormen nodig.

De volgende methodes mogen in jouw mentale workout niet ontbreken:

 

1. Verandering zorgt voor vooruitgang

De meeste mensen vinden het best spannend om uit hun comfort zone te stappen, terwijl verandering juist voor vooruitgang kan zorgen. Merk jij op dat je op een bepaald punt in jouw carrière blijft steken? Ga niet mopperen en klagen, maar zoom eens uit, en kijk eens kritisch naar hoe jij te werk gaat. Misschien betrap je jezelf wel op teveel routinematig werk tijdens je (bij)baan. Probeer het dan nu eens op een totaal andere manier aan te pakken. Je zult merken dat dit een hoop positiviteit en energie op zal leveren.

 

2. Durf risico’s te nemen

Het klinkt wellicht tegenstrijdig, maar het vermijden van risico’s zorgt juist voor een risico. Door risico’s te vermijden zul je stil gaan staan in jouw loopbaan, wat gevolgd wordt door achteruitgang.

Om vooruit te gaan in jouw leven in in jouw loopbaan is het van groot belang om alle kansen die zich in jouw leven voor doen te pakken. Je moet hiervoor natuurlijk eerst uit jouw comfortzone stappen. Doe daarom iets wat je nooit durfde te doen, en wees niet bang om te falen. Hoe spannend iets ook lijkt te zijn, pak het aan, en zet die angst op zij om uiteindelijk verder te kunnen ontwikkelen en te groeien. Je zult er hoe dan ook de vruchten van plukken!

 

3. Positief blijven zorgt voor positieve ervaringen

Stel, alles zit voor je gevoel tegen. Je hebt geen baan, je haalt een laag cijfer voor je studie, je zakt voor je eindexamen. Hoe blijf je in deze situaties toch positief? Hier zijn een aantal trucjes voor. Het begint met het erkennen van je negatieve gevoelens. Vervolgens moet je je leren focusen op een positief onderwerp. Je zult zien dat dit echt werkt en dat jouw negatieve gevoelens naar de achtergrond treden.

Fysieke en mentale kracht hebben gemeen dat ze om op peil gehouden te worden, regelmatig getraind moeten worden. Gelukkig geldt dat hoe beter de conditie is, hoe meer plezier je zult beleven aan jouw dagelijkse workout. Of het nu gaat om jouw spieren, of om je hoofd: het draait allemaal om discipline en herhaling.

 

Mentale kracht
Bewaar deze info voor later:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *